Napíšte nám na

[email protected]

Zázrak s jediným billboardom, alebo ako vznikla kampaň o kapitánovi

Ak chcete veľkú reklamnú kampaň, ktorá má zasiahnuť tisíce ľudí, máte dve možnosti. Môžete sa obrátiť na renomované reklamné agentúry, ktoré za niekoľko desiatok tisíc eur pokryjú krajinu vizuálnym smogom. Alebo, ak máte šťastie, natrafíte na skupinku talentovaných ľudí, ktorí veľkú kampaň dokážu urobiť aj s jediným billboardom. A navyše ním pobavia celý národ. 

Teda skoro celý. Výnimkou je kapitán. Úplne na začiatku totiž bola požiadavka nášho klienta Anwell – spoločnosti zaoberajúcej sa tlačiarenskými a kopírovacími službami: „Veľkú časť našich klientov tvoria študenti. Preto si prenajmeme jeden billboard v blízkosti intrákov. Vymyslite niečo.“

Zadanie bolo na svete a my sme sa ho chopili. V Digitálke sme skupinka nadšencov kreatívneho marketingu, marketingu sociálnych sietí, web dizajnu a mnohých ďalších vecí. Zadanie sme chceli poňať čo možno najoriginálnejším spôsobom. A práve to bol dôvod, vďaka čomu sme dosiahli výsledky, o ktorých sa nikomu ani nesnívalo. Jediným billboardom sme oslovili desiatky tisíc ľudí. Využili sme totiž niečo, na čo má maloktorý klient odvahu – politickú satiru. A vyťažili z nej úplné maximum. Čím sa vlastne dostávame k už zmienenému kapitánovi.   

V čase, keď sme dostali zadanie, v spoločnosti veľmi silno rezonovala téma „kapitánovej“ skopírovanej rigoróznej práce z jeho študentských čias. No a keďže sa Anwell zaoberá práve kopírovaním a tlačou (v prípade študentov, pre ktorých bol billboard primárne určený, ide často práve o tlač ich záverečných prác), vznikla dokonalá symbióza.

Reklama Staré Grunty (Rado)

Uverejnil používateľ Zomri Pondelok 7. januára 2019

Hlavný claim kampane znel: „Aj keď nie sme kapitáni, kopírujeme jak páni.“. Ten sme zasadili do jednoduchého vizuálu, aby čo najviac vynikol. A tak uzrel svetlo sveta ideálny materiál pre billboard, ktorý už netrpezlivo čakal na vylepenie pred intrákmi v Mlynskej Doline. V Digitálke, ako napovedá aj jej názov, však pracujú najmä ľudia, ktorí majú k marketingu v digitálnom svete rovnako blízko, ako Andrejove pery ku kapitánskym výložkám. Preto sme kampaň podporili aj na webových a Facebookových stránkach Anwellu, a to ďalšími vtipnými claimami, ktoré sa na jediný billboard pochopiteľne nezmestili.

Dotiahni svoje štúdium do úspešného konca! Vytlač svoju diplomovku či rigorózku u nás. ?

Uverejnil používateľ Anwell – Viac ako len tlač Streda 9. januára 2019

Rigorózky aj diplomovky. A to dokonca bez obmedzenia a hodností ?

Uverejnil používateľ Anwell – Viac ako len tlač Streda 9. januára 2019

Po vylepení billboardu netrvalo ani pár hodín a v Digitálke sme začali tušiť, že sa deje niečo veľké. Billboard evidentne zaujal, ľudia si ho začali spontánne fotiť a zdieľať na sociálnych sieťach. Všimla a zverejnila ho aj stránka Zomri, na ktorej ho lajklo viac než 6 tisíc ľudí a ďalšie stovky ho zdieľali. Kampaň mala mimoriadne pozitívny ohlas aj v skupinách určených pre odborníkov na reklamu a marketing. Ale neostalo len pri sociálnych sieťach.

O kampani začali čoskoro vznikať dokonca samostatné články v médiách – napríklad na Startitup, Fiči, Fakt24 alebo Plus JEDEN DEŇ. Časopisu .týždeň sa príbeh masovej kampane o jedinom billboarde zapáčil natoľko, že s jeho tvorcami dokonca urobil interview. Kampani sa ďalej venovali napríklad aj Stratégie z Hospodárske noviny, pričom niekoľko dní to bol najčítanejší článok na HN vôbec. Bol zaradený medzi tipy redakcie, prečítalo si ho 40 tisíc ľudí a zdieľala viac než tisícka… Prekvapilo nás tiež, že si kampaň všimol aj portál Körkép.sk, ktorý sleduje maďarská menšina na Slovensku. Jednoducho sen každého marketéra. Ozaj, spomínali sme, že to všetko sa dosiahlo jediným billboardom?

Premeniť jeden billboard na celoslovenskú kampaň je niečo výnimočné. Možno niečo ako malý zázrak? Hoci uznávame, že premeniť vodu na víno je v určitých chvíľach zázrak praktickejší – najmä keď na párty došli všetky zásoby. To žiaľ v Digitálke nedokážeme, aspoň zatiaľ.