Vstup Google+ na trh sociálnych sietí bol považovaný za reálnu hrozbu pre spoločnosť Facebook. Nuž, aj Google schybí. Nestalo sa tak. Štvrtý pokus o vytvorenie služby tohto typu nebol až taký úspešný, ako sa očakávalo. Samotná spoločnosť informovala, že okolo 90% prihlásení do sociálnej siete Google+ trvalo menej ako 5 sekúnd. Podľa výsledkov prieskumu spoločnosti ComScore z roku 2012 používatelia strávili na sieti Google+ v priemere 3,3 minúty, zatiaľ čo na Facebooku neporovnateľných 7,5 hodín za mesiac.
Nízky záujem a taktiež dlho zatajovaná bezpečnostná chyba, ktorá mala umožniť prístup k údajom označeným za “súkromné”, podnietili spoločnosť Google k ukončeniu fungovania sociálnej siete, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 2011.
Plánovaný zánik sociálnej siete síce neoplakávali veľké davy ľudí, no my v Digitálke sme si ukončenie fungovania Google+ patrične uctili. Naše vyjadrenie sústrasti oslovilo aj niekoľko svetových médií ako napr. španielsky digitálny časopis pre dizajnérov Paredro, alebo nemecký mediálny portál Kress. Kreatívny grafický vizuál zaujal aj prestížny portál svetových reklám Ads of the World.